FAQs – Levering, retourneren en reparatie

De vragen in de FAQ zijn bedoeld om de meest gestelde vragen te beantwoorden.

 

Antwoorden op vragen betreffende levering, retouren en defecten, kunnen wij alleen beantwoorden als het product bij ons is aangeschaft. Is het artikel niet via deze website gekocht? Dan raden wij aan om met de vraag betreffende levering, retouren en defecten naar de klantenservice van de (web)winkel te gaan waar het Vitamix artikel wel is aangeschaft.

Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
     – te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
     – tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
     – altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismaking abonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

De levering zal worden verzorgd door vervoerder GLS. Als u niet aanwezig bent op de dag van levering zal de vervoerder een brief achterlaten in uw brievenbus. Op de brief staat aangegeven waar uw levering naar toe is gegaan. Het kan worden geleverd bij uw buren en anders wordt het gebracht naar een plaatselijke afhaalpunt van GLS. De vervoerder zal de gegevens in de brief noteren. U kunt ook contact opnemen met het GLS afhaalpunt om weer een nieuwe leverafspraak te maken. 

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping:

https://www.thuiswinkel.org/data/uploads/reglementen/Modelformulier_voor_herroeping.docx

maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van
uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug
met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen
kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar
gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U kunt gebruik maken van vervoerders als GLS, DHL of PostNL.

Ons retouradres:
M.B.S. Online B.V.
De Giesel 5
6081 PG Haelen

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking
van de goederen vast te stellen.

 

Dit is natuurlijk erg belangrijk! Wij streven ernaar om de bestelling binnen 2 á 4 werkdagen te leveren.

U kunt de bestelling volgen in de verstuurde track en trace. Mocht u geen track en trace hebben ontvangen, raden wij u aan contact met ons op te nemen via e-mail: verkoopnl@mbsonline.nl

Nee, helaas is dit niet meer mogelijk.

Helaas is dit nog niet mogelijk. 

Bestellingen met een waarde boven de €39,00 worden gratis bezorgd. Onder de €39,00 worden verzendkosten van €6,95 gerekend.

U kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangen van de bestelling (indien redelijkerwijs mogelijk in ongebruikte en originele staat) retourneren. Dit kunt u doen door contact met ons op te nemen.

In de handleiding van het product staat een pagina met wat te doen bij problemen. Staat de melding er niet tussen, neem dan contact op met de klantenservice.

Dat is zeker mogelijk. Wij raden u aan om contact op te nemen met de klantenservice.